Wednesday, October 9, 2013

♥♥ Dunia Baru ♥♥

Assalamualaikum...

lamanyaa tak update blog nie.. sorry ! kekurang masa.. heee.. busy ngn study la katakan.. oke. lets start the story ! :D

Sedar tak sedar , dah sebulan lebih aku menetap di bumi Johor Darul Takzim nie.. Sudah sebulan aku teroka tempat baru nie * teroka la sangat kan * , sudah sebulan aku dapat kawan2 baru.. dan sudah sebulan aku tinggalkan bumi Taiping , Perak !

Macam mana tempat baru ? hmmm... not bad la.. memang la berbeza dari zaman matrik dulu. Bagi aku zaman matrik aku memang the best la.. semua bersama-sama. Ibarat satu family aku rasa. Zaman U nie ? hmmm.. agak kurenggg.. haha ! yela.. mahasiswa semua kan. semua nak bajet.. errr ! haha

bila dah bergelar mahasiswa nie memang semuanya lain.. yang best , kelas tak pack sangat macam kat matrik dulu. hehe. banyak giler gap dia.. haha ! suka suka ! ngeee... 

kawan ? hmmm.. jujurnya kawan2 matrik aku memang the best laa. bukan aku kata kawan-kawan aku kat sini tak best , ada yang best dan ada yang annoying ! ahaha.. and the most important thing , aku tak jumpa kawan macam Diba ! arghhhh.. diba je selalu paham aku.. walaupun sometimes aku ngn diba nie tak sekepala. hehe..

satu aku tak suka makanan kat sini tak best sangat.. tak ayam , ikan .. tu je ? errr. kalau kat matrik , sotong ada , udang ada , daging ada .. macam2 la. sini ayam ngn ikan jewww.. memang johor takda udang , sotong ea. haha ! tp ayam sini best ! macam kepci.. haha. ctea pasal makanan la pulak. hehe

dan paling aku tak suka kat sini kena rebut bas. huh ! paling tak suka.. padat macam tin milo. huhh. berebut2 macam budak tadika pun ada.. tunggu la tahun ke-2 nanti , akanku import skuter ku ke bumi Johor ini .. haha. takyah dah nak rebut2 bas bagai. lagi bagus kalau dapat bawak kereta ke sini. ibarat macam Johor ini aku yang punya ! hahahaha!

oke ! out of idea sudah. akan ku kembali suatu hari nanti dengan cerita yang baru.. hewhewhew :)

* Anak Perak Di Bumi Johor *


No comments:

Post a Comment