Thursday, April 17, 2014

♥♥ Random Story ♥♥

Assalamualaikum...

hello bloggers ! lama kan tak update beloggg ni.. agak berkulat sudah.. so , aku nak update la nie.. sabaq naa. hoho.. hari ni aku nak cerita rambang.. aku nak story apa yang aku rasa nak story.. aku nak tulis apa yang terlintas kat kepala otak aku ni.. hahax ! :D

oh yeee ! aku dah naik sem 2 okee.. Alhamdulillah. results sem 1 okeyy :D and ni baru je habes cuti midsem.. cuti seminggu jee.. alahaiii.. aku nak cuti panjang lagi.. dah la nanti takda cuti panjang sebab aku kena ambik short sem.. kenapa aku kena ambik short sem ? sebab memang kena ambik laa.. haha.. fakulti aku je kena ambik.. tu yang jadi 3 tahun setengah je.. hehe

oh yaa ! sehari sebelum habes cuti midsem hari tu , family aku ditimpa musibah sedikit.. buat pertama kali kot aku alami benda ni.. ayah aku masuk wad dan doktor suspek jantung.. masa aku dapat call dari mama kata ayah masuk wad , otak aku taktau nak pikir apa sebab first time .. time tu aku ada kat rumah mid copy movie lepas hangout ngn mid and dayah . mama call cakap ayah masuk wad.. aku pun time tu taktau nak bagi reaksi apa.. gabra ada , gemuruh ada , nak jerit ada , nak sedih ada.. pendek kata semua ada laa.. bercampur-campur macam ABC.. hihi.. tapi Alhamdulillah .. ayah dah kua wad dah pun . tp kena proceed treatment kat IJN KL laa .. hope tak serius coz ILOVEMYFAMILY ! 

esoknya aku nak balik tu , sempat aku singgah kat hospital pagi tu sebab masa ayah masuk wad tu aku tak sempat pergi sebab dah malam.. so paginya sebelum naik bas singgah dulu.. masa nak balik tu macam biasa la aku salam ayah , peluk ayah , cium pipi ayah.. sempat aku kata "jaga diri" kat ayah dalam keadaan sebak. bukan sebak je.. hujan terus dah air mata.. and ayah pun sebak jugak.. mama jangan kata laa.. hujan jugak la macam aku.. hihi. like daughter like mom.. eh ?! haha.. tapi hati aku berat gak la nak balik hari tu tp nk buat macam mana kan , esoknyaa ada kelas.. kalau ikutkan hati nak je aku ponteng .. hmmm.. tapi yang penting ayah dah sihat siket.. itu yang aku nak.. and ayah dapat MC sebulan wooo.. hihi..

okeyy .. now stop story about my dad and family.. hihi.. 
ntah kenapa aku rasa sedih sangat hari ni.. hati aku rasa nak menjerit and menangis kuat2 nak lepaskan semua ni.. sebab apa ? ntah.. sakit hati ada.. terasa ada.. diabaikan ada.. terguris hati ada.. macam-macam laa. macam astro la yee.. hihi.. tapi aku kuatkan hati aku cakap biarkan je wanie.. you just be yourself.. if you dont like , you just keep quite.. lets people thinks negetive about you , lets people talk nonsense about you because you know that you have any others people that appreciate you more than they do :) yeahh.. itu yang aku pikirkan.. dan betul ! mereka ada bila aku perlukan mereka. mereka ada untuk hiburkan aku.. sebab mereka kenal siapa aku yang sebenarnyaa.. aku tak berpura-pura di depan mereka..

oh yeaaa !! hari ni ada seorang bestie aku ctea perkara yang aku rasa eksited pulak bagi dia.. hihi. apa dia ? secrets.. nnt akan tahu jugakk... bila dia ctea aku tumpang happy untuk dia walaupun aku tahu dia dalam dilema.. insaAllah sayang.. Allah akan berikan petunjuk yang terbaik untukmu membuat piliihan.. apa2 aku doakan yang terbaik untuk hang :))) hihi.. love you bestie :*

sudah la kan coretan hari ni.. banyak pulak bercerita.. awas ! stalker ada dimana-mana.. haha.. tetiba je kan. ahhh ! hihihihi.. see u again bloggers :*


No comments:

Post a Comment