Tuesday, July 17, 2012

♥♥ kehilangan ♥♥

Salam ..
Pada hari 16/7/2012 pada jam kira-kira 10.20 pagi.. hari itu kelas aku gap pukul 10.. macam biasa , aku ngan kawan2 aku akan lepak kat kafe and makan .. selalunye , aku akan buat hp ak vibrate sebab aku ade kelas.. and naseb baek pada hari tu , kawan aku duduk dekat ngan beg ak.. masa aku tengah makan tu , tiba2 kawan aku tanye hp sape yg bergetar nie.. then aku pun ambik hp ak dlm beg tu .. nama mama aku yg tertera kat hp tu..  hairan jugak aku.. mama aku jarang nak col aku time aku ade kelas.. then aku teringat nasehat Cik Mail (lecturer bio) suruh angkat panggilan terutama call dr parents.. so , aku pun angkat col tu.. mase tu aku dengar suara mama aku da laen n mama tanye ak ade kelas ke.. sebab aku da dgr suara mama laen aku trus tanye kenapa.. terkejut jugak ak bila mama kata wan da takda.. tgn aku menggeletar.. air mata tiba2 jatuh.. terus ak tak jamah makanan ak tu.. yea.. wan aku telah meninggal dunia pada jam 10.15 pagi ..

Hari tu jugak aku balik ke taiping.. ak balik ngn abg ak yg otw dr shah alam.. arwah nak dikebumikan selepas solat asar.. ak ngn abg aku sampai kat uma dlm jam 4.30.. sampai2 je mama kata diowg baru je tutup mayat.. so , ak ta sempat tgk.. then jenazah dibawa ke tanah perkuburan tekah , asam kumbang.. kat situ ade arwah tok , arwah pakngah , arwah onyang , arwah adik ayah.. sebelum tanam , aku sempat tgk jenazah wan.. Alhamdulillah.. jenazah selamat dikebumikan sebelum maghrib.. semoga arwah wan (HJ IBRAHIM B ALI) ditempatkan di tempat orang-orang yang soleh.. amin.. AL-FATIHAH L 



|kenangan bersama arwah wan.. raye tahun 2010.. :( |



No comments:

Post a Comment