Wednesday, May 1, 2013

♥♥ tribute untuk sahabat aku ♥♥

Assalamualaikum sahabat2 ku..
Entry kali nie aku tributekan untuk korang semua sebab entry sebelum nie aku dah cakap nk story pasal korang satu persatu.. hehe.. 2 tahun weyh kite semua kenal. Banyak aku kenal pasal korang. Sem 1 , kite tak rapat lagi. Still malu malu. Masok sem 2 , mula keluar perangai masing-masing. Ak masih engat kita ada krisis dikalangan budak perempuan masa sem 2 tapi kita ambil jalan penyelesaian yang sangat bagus dimana kite berkumpul di surau dan selesaikan dengan cara baik :) Lupakan sejarah lama.. hee.. sem 3 dan sem 4 hubungan kite semakin erat . dah macam family yang bahagia. Oke. Lets start one by one :D jangan nangis ea masa baca nie sebab aku sendiri yang nangis masa tulis nie.. :)

AKMAL AIZAT

Ini akmal.. akmal nie lucu sangat orang dia. Anak ibu tau. Hehe. Comel je perangai. Kehkehkeh. Akmal. Macam mana kita boleh rapat ea. Wanie pun lupa. Hehe. Tp akmal memang baik. perangai macam budak2.. haha.. Akmal suka kacau wanie. Wanie suka kacau akmal. Ada je benda nak kacau kan. Sehari akmal tak kacau orang memang tak sah. Bila wanie tgk video yang akmal tiru gaya kitaorang , wanie fikir , dapat ke lagi wanie jumpa kawan macam akmal nie.. huhu.. akmal suka sebut A . hahaha.. A tu untuk akmal oke. W untuk wanie.. hehe..tengs pernah belanja makan roti canai masa sem 2 dulu. Tengs bagi cawan yang comel sangat. Wanie akan simpan apa yang akmal bagi tu baik. Akmal jaga diri tau. Jadi anak yang baik. Berjasa kat ibu ngn ayah oke. Jadi lebih matang siket. But u still can keep that attitude .. wanie pasti rindu akmal . hehe.. jangan lupa wanie oke :)

EHSAN AMIR

Ehsan amir. Kalau nak buat calon , dia memang gred A.. haha. Sorry ehsan. Kite start bole jadi rapat masa sem 2 kot ehsan kan. Yela.. sem 1 , ag kan pendiam. Budak baik konon.. oppss ! hehe.. lama2 baru tau ag nie banyak cakap kan. Haha. Ag paling geram kat ag.. haha. Suka berlagak bagus. Bukan berlagak apa. Eksyen je. Haha. Masa experiment , kena puji ngn miss huda. Kembang giler.. hehe. Tp tu yang buat ak akan engat kat ag ehsan. Ag pun suka sakat aku kan. Hehe.. Sorry tau ehsan kalau perangai aku nie ag tak suka ke apa. Yea. Ak tau first2 ag ckp aku nie budak muka serius kan. Haha. Tu first2 oke. Ak still malu2 lagi. Sama la macam ag. Haha.. mulut aku memang banyak cakap dalam kelas. Maybe dlm cakap2 aku tu , ada benda yang ag tak suka. Ampun ! hehe. Sorry aku selalu usik ag dengan nadiah. Tu gurau je. Tkda pape je. Cuma nak menceriakan keadaan. Ak suka attitude ag. Ag memang bole jadi pemimpin yang baik. Bila ag bukak mulut , apa yang keluar dari mulut ag akan buat orang nak terus dengar. Serius. Nie ikhlas dari aku..Tengs sebab pernah bagi kata2 yang bernas kat ak. Ak akan engat semua tu. Terima kasih sekali lagi jadi kawan yang sempurna dekat aku. Jangan lupa ak yang nakal nie oke :D

IQBAL FIKRI

Iqbal fikri.. oke..  yang aku engat , first sekali kite cakap masa program bio. Ye ! ag suruh aku present kat depan. Memang tak la kan. Hehe.. lama-lama kawan dengan ag , oke. Aku kenal ag. Biar kadang2 orang cakap ag bukan2 ke apa , tp dari apa yang aku kenal ag , aku tahu ag siapa. Maybe diorang tak tahu. Tkpe. :D selesa berkawan dengan ag walaupun kadang2 ada la sakit hati siket dengan ag. Tp tu semua ak dah lupakan. Hehe. Maybe cara ag yang agak suka bajet tu buat org lain menyampah , tp tkpe. Aku still masih nak kawan dengan ag. Terima kasih sebab suka belanja kitaorang. Belanja aiskrim malam2 lepas kelas malam. Bagi cokelat cadbury selalu. Tahu, ag memang pemurah . haha. Kalau dengan ag , aku selalu cakap main lepas je kan. Kadang2 tak berlapik sangat. Buat malu je. Haha. Tp ag nie jenis layan je kan. Kadang2 join sekali tu yang tak bole blah. Haha. Terima kasih sebab percayakan aku. Ag sudi share masalah dengan aku. Kadang2 ag ada bagi nasihat yang ak pikir agak bernas. Ag sendiri tahu kan aku tak ramai kawan lelaki. Ak passive dulu. Oke. Ag jugak kawan lelaki ak yang kedua pernah buat ak menangis. Hehe. Tkpe. Lupakan. :) sekali lagi thanks for everything yea. Keep our friendship. Jangan segan2 dengan aku :P hehe. Tak jauh pun kite. Ipoh taiping. Eleh.. hehe. Jangan lupa ak jugak oke.
  

NUR ADIBAH ROZALI

Adibah.. kawan pertama aku.. aku start2 masuk memang rapat dengan dia. Ak engat lagi , ak teman dia ke HEP. Dia nangis. Hehe. Tkpe. I keep that secret :) lama2 , kami menjadi sahabat. Kemana sahaja kami pasti berdua. Hoho. Dalam kelas nk duduk sama2.. hehe.. walaupun orang sekeliling nampak keakraban kami. Diorg tak tahu kami jugak banyak masalah. Kadang2 benda kecik , ak yang selalu perbesarkan. Maaf diba sebab perangai aku yang tak matured nie. :( aku merajuk sebab benda kecik. Ag sabar je. Sorry again. Benda yang takkan ak lupa , time sambutan hari raya , kita gadoh. Dah la nak balik time tu kan.  P sambutan tu pun , ag still tak cakap dengan aku . aku memang sedih giler time tu. Aku nangis dalam dewan time tu. Ag duk ngn nadiah. Jauh dr aku. Ainul saksikan semua tuh. Serius ak ckp , sambutan raya sem 3 tu paling tak best sebab ak gadoh ngn ag. Balik dr dewan , ak jalan laju je masok bilik sebab nak kemas barang. Then , ag dtg masok bilik ak , aku nangis. Ag peluk ak ckp  “aku sayang sahabat aku nie..” Ya Allah.. sedihnye bila engat balik.. banyak sangat kenangan aku dengan ag diba.. klu nk ctea mmg entry ag paling panjang. Biar kite je tahu apa yang pernah kita lalui oke. Terima kasih sahabat sebab terima aku yg tidak sempurna nie . engat ! jangan lupa aku walaupun ag dah ad kawan baru yang lebih baik dari aku. Kalau ag lupa aku sekali pun , aku nak ag tahu ak takkan lupa ag . :*

NURUL NADIAH RAMLI

Auchakk ! nie nadiah.. sem 1&2 dia jadi kawan dan jiran sebelah bilik yang giler2.. orang ganu nie. Tp bole loghat sini. Nadiah nie suka merajok. Haha. Kalau makan mesti nak cili banyak2. Tak suka susu. Hehe. Suka senyum. Nadiah nadiah. Kite jadi rapat pertengahan sem 1 kan sebab kite jiran.. heehee.. suka kacau nadiah kat bilik. Lepak tengok movie sama2. Hoho. Jerit panggil nadiah dr dlm bilik je sebab bilik kite bole dgr je kan. Hehe. Nadiah. Sorry sebab selalu kacau nadiah dengan ehsan. Wanie gurau je.. nadiah tahu kan. Hehe. Kite time pergi iron baju mesti gosip sambil iron baju. Hehe.. maafkan wanie sebab perangai wanie yang gelong nie..  hehe. Wanie sayang nadiah.. jgn lupa wanie oke.. :*

KARIMA NABILA RAMLI

Karima nabila a.k.a bella ! hoho.. sem 1 & sem 2 , kite tak rapat lagi kan bella. Hehe. Sebab first2 wanie tgk bella cam takot siket. Siket je k.. haha.. then kite rapat. Suka snap2 gambar syok sendiri.. haha ! bella kalau nak p toilet , mesti stop bilik wanie takpun diba takpun nadiah sebab nmpk kasut kitaorg kat lua kan. Haha.. sem 3 ngn  4 bella agak gatai. Berjangkit ngn wanie n diba kot. Hoho. Tkpe, gatai2 antara kite je. Hehe. Dalam lab , klu tkda kerja bella mesti jalan2 p setiap meja.. macam lecteurer dah.. haha :P  Dan bella la org pertama yang gosipkan wanie dgn kudin. Nakal bella nie.. smpai jadi gosip liar. Liar la sgt kan. Haha. Bella jugaklah yg berani tag nama kudin klu nk kacau wanie kat fb. Syabas ! haha.. rindu bella nnt. Rindu nk snap pic syok sendiri nnt. Sayang bella. Jgn lupa wanie yg comel nie oke..

AINUL SUFIAH HARIS

Ainul ! hehe.. mek kelate.. gebu.. hehe.. ainul ainul.first2 wanie masok pdt , wanie pernah duduk sebelah ainul masa kelas math. Tp time tu takot siket nk tegur ainul. Last2, kite bole jadi kawan. Heee.. klu dgn ainul nie , kite suka gosip kan ainul. Kadang2 gosip tak engat dunia.. tkpe2.. wanie mmg suka gosip nie. Haha. Ainul kalau present , bergegar oo sbb suara kuat.. haha.. ainul pernah bg cokelat kat wanie mintak maaf sebab ainul terpukul wanie. Wanie buat2 merajok then malam tu ainul dtg bilik pujuk bg cokelat. Alolololo.. sweet la.. hehe.. terima kasih sebab jadi kawan yang comel untuk wanie. Maafkan wanie kalau wanie ada kata2 belakang ainul ke apa. Ralat sangat tak dpt jumpa ainul masa hari last kat kmpk.  Wanie sayang ainul jugak. Jgn lupa wanie jugak oke :*

FARHAN 

Farhan. Aku ngn paan tak rapat sgt. Hee. Tp masih berkawan kan paan.. jarang  nak share story ngn paan sebab paan rajin study. Tk mcm wanie suka main2.. hehe. Paan nie pandai. Budak 4flat. Hehe. Comel je.. klu dlm kelas , bila lecturer tanye ad soalan tak , haaa. Siap la.. paan akan tanyakan soalan2.. haha. Kami pernah ckp paan nie budak campbell sebab paan suka rujuk campbell yg tebal tu.. hehe.. paan. Wanie suka kawan ngan paan.. wanie sayang paan. Jgn lost contact oke ><

NUR HALEDA

Haleda.. hurmm. Tk rapat sgt kan kite eda. Eda nie rapat ngn puteri. Hehe. Apa2 je berdua ngn puteri.. Budak pandai BI nie.. oke.. maaf tk bnyk story pasal eda. Seronok dpt kenal ngn eda.. maaf salah dan silap wanie.. nnt klu jumpa wanie kat tgh2 jalan ke, tepi2 jalan ke. Tegur je. Taiping je kan. Sayang eda jugak..

PUTERI

Puteri.. haa. Sorry gmbr puteri ngn bella. Susah sgt nk tangkap gmbr.. hoho.. Nie budak rapat ngn eda. Puteri nie masa sem 1 ngn 2 , pendiam giler bangang la. Hehe.. masok sem 3 ngn 4 , tudiaaa.. pandai sakat org dh.. budak nie pandai giler BI. Band 5 tuh.. hoho.. dia mmg passive dlm kelas. Passive ke puteri ? haha :P tp sejak nk habes matrik agak nakal sebab suka sakat.. dr dulu kata nak belanja. Tk pun.. hoho.. sayang puteri jugak..

SITI ZURAIDA

Zuraida.. hehe. Budak kecik dlm kelas.. giler tengok movie budak nie.. sampai tak tido tengok movie.. hahaha. Kawan yg paling releks pernah aku tengok.. kelas pukul 8 , kuy 7.45 kat toilet lagi tk mandi. Haha.. sempoi la zu.. pernah kena panggil adik dgn iqbal. Haha. Iqbal abg dia. Kehkehkeh. Opss ! lupa. Dia org ganu jugak. Loghat ganu mmg ad ar kat dia. Nak cerita korea.. mintak je kat dia. Fuuhhh.. bnyk okey.. haha.. sayang zu ! jgn releks sgt ea nnt kat U. Hehe

NOR ROHASHIMA AWANG

Shima.. dia suka cari gaduh dengan aku.. org ganu jugak nie..sem 1 ngn 2 , suka lepak sama2 kat billik nadiah. Partner ak dlm lab masa sem 1.. hoho.. nakal nie.. dulu selalu keluar makan sama2 kan.. engat lagi punya susah nk prank ag shima masa birthday ag sebab ag nie tk bole rengang ngn phone. Tp akhirnya berjaya gak kan. Hehe.. padan muka kena.. hoho.. ak sayang ag shima,, tenkiu sebab jadi kawan yang slalu kena buli ngn ak.. ><

NAJATUL HUSNA

Najatul a.k.a atul.. ayu je nampak kan. Haha.. ayu ke atul kehkehkeh..rapat jugak ngn atul nie.. kadang suka kacau dia. Kadang2 je kan atul. Hehe. Haa.. atul nie ayat dia berbisa kalau nk tahu. Opss.. sorry atul.. hehe. Atul. Wanie sayang atul. TQ  sudi jadi kawan wanie.. hoho.. org taiping je kan. Nnt2 kite lepak sama2 oke.. hehe.. tenkiu atul bagi keychain dolphin tu. Wanie jaga baik2..

 NUR NABILA ASIFA

Nabila asifa.. kite start rapat sem 3 ngn 4 kan nabila.. dulu nabila macam jarang nk join ngn kami. Yela. Kami nie agak sewel kan. Hehe.. lately baru tahu nabila pun senget jugak.. haha.. dulu maybe nabila busy ngn JPP tu yg agak tak rapat kan. Hehe. Pernah digosipkan .. hehe..tkpe.. shhhh.. wanie suka kawan ngn nabila.. susah dh nak jumpa lepas nie.. nabila kelantan. Wanie perak. Insa’Allah. Ada jodoh jumpa lg.. hehe.. wanie sayanggggg nabila angat-angat... nak muahh siket bole. Muaaahhhh :*

 FATIN NABIHAH

Atyn... auchaakk. Haha..  awal2 sem rapat gak kan. Yela. Org kamunting. Rumah dekat pulak tuh. Hehe. Budak nie kecik2 je org. Selalu jugak kena buli ngn wanie.  Maklum la. Wanie kan kaki buli.. hoho.. suka bergaya dalam kelas macam mak datin. Klu fesyen tudung tu , habaq mai je nak pakai cm mana. Dia bole buat.. dia jugak yg tolong make up kan  ak masa dinner hari tuh. Haa. Proom queen nie.. hehe. Kena gelar mak datin dengan ehsan.. hoho.. Sejak akhir2 nie dia notty siket.. oppss. Banyak.. haha. Walaupun dulu kite pernah ad krisis.. jgn biarkan benda tu menghantui kita oke. Benda yg lepas  , kite lupakan. Walaupun agak besar masalah tuh.. dia nie kalau sembang ngn aku , semua cerita akan terbocor.. haha.. nampak tk permainan kat situ.. badan je kecik. Kuat makan ooo. Haha.. jgn risau atyn. Rumah kite dekat. Senang2 lepak sama. Sayang atyn ! ;)

NURSHAFIRA SABRI

Fiera.. budak nie aku kenal sama ngn diba. Sebab dia pun second intake cm ak.. suka bajet comel dia nie. Comel la jugak kot :P dia nie kalau sehari tk cari pasal ngn ak mmg bukan fiera nama dia. Haha.. dia ngn ak sama2 ratu air mata,, masa nak balik hari tu , kami berdua mmg senang nk nangis.. heee.. fiera.. maaf wanie selalu cari pasal ngn fiera.. selalu usik fiera.. gosipkan fiera ngn eheemm ehemmm.. haha.. rindu nak buat muka comel ngn fiera nnt. Tk smpai hajat kite nk buat video gwiyomi sama2.. haha.. last2 iqbal yg dpt buat. Kehkehkeh. Wanie tahu perangai wanie nie over kan. Maaf ea.. terima kasih jadi sahabat yg comel buat wanie.. simpan kecomelan tu oke. Jgn nk bajet sgt k. Hehe.. engat.. fiera takmao lupakan wanie kan.. wanie pun takkan lupakan fiera.. pasti kangen sehh sama kamu ><

NUR FATIMATUL SYAHIDA

Syida.. minah penang nie.. dari sem satu lagi aku ngn syida suka gaduh kan. Kenapa ea kite suka gaduh syida ? hmmm.. ntah la.. gaduh kite gaduh manja kan. Hehe. Weyh ! ak dah rindu nk gaduh ngn ag.. hehe.. syida.. ak tahu ak bnyk buat salah kat ag.. kadang2 ak rasa ak punca semua tuh.. ak rasa bersalah sgt.. maaf sgt2.. ak taktau cmne nk buat.. ak berusaha nk perbaiki semua tuh.. huhu..  mungkin mulut ak nie  puncanya kot. Maybe.. terima kasih sebab ag percayakan aku .. ag sudi kongsi masalah ag ngn ak walaupun kadang2 aku nie bukan boleh percaya sgt. Terima kasih sebab protect ak.. protect apa.. biar ak je tau apa yg ag protect ak..  Maaf kan ak sebab buat tangan ag lebam .. asyik kena cubit ngn ak je kan. Tu la. Ag jahat sangat.. heee.. maaf ea. Tu tanda ak sayang kat ag..  ag kawan gaduh ak yg sgt best.. dlm video2 yg ad ag mesti ckp “pasni mesti rindu nk gaduh ngn ak” .. memang betul. Ak rindu nk gaduh ngn ag.. jangan lupa ak yang nakal dan suka cari pasal ngn org nie tau.. pasni susah ag nk jumpa org yg berjaya cubit ag smpai lebam. Hanya ak je pandai cubit ag.. huhu.. take care dear :D already miss u !

NUR HIDAYAH ABDUL HALIM

Hidayah.. walaupun sempat bersama dgn dayah hanya 2 sem setengah. Best dpt kenal ngn dayah. Sayangnya , ag belum sempat tgk perangai giler2 ak. Hehe. Tkpe. Tkyah tengok la. Nnt ag meluat.. hehe.. walaupun kite sekejap je bersama. Ad jugak kenangan kite kan. Kite berbuka puasa sama2 kat tgh2 blok teja. Smpai 3 round makan kan. Best sgt.. sayang ag jugak dayah.. heee :*

Okeyh.. semoga Allah terus merapatkan lagi ukhwah yang terbina antara kami nie.. jangan renggangkan kami. Biarlah jarak yang memisahkan kami. Yang aku nak korang tahu , ak dah start rindu nak giler2 ngan korang semua.. adoiii. Ingat janji kita semua , jgn lost contact kan.. group tuh , aktifkan selalu. Jgn senyap je.. klu ad pape masalah , share ngn ak.. ak sedia mendengar. Oke.. aku sayang korang semua sangat2.. :) friendship never end  

Kolej Matrikulasi Perak

family bahagia KT2T3

Gadis-gadis ayu

masa nak balik hari tu.. last. time to say goodbye

kami dengan gaya posing akmal bersama miss aimei

antara gambar syok sendiri kami

kumpulan nasyik kejap

lepas main tepung

merekalah JEJAKA kami di KT2T3 bersama madam Musalmah

gaya nakal akmal ><

haaa.. syok sendiri lagi...
lecturer saya.. miss amal.. 

p/s : semoga kite semua bertemu lagi. maaf salah dan silap. ><


No comments:

Post a Comment